Vücut Geliştirme Hareketleri ve Programı
15 Mayıs 2024

Vücut Geliştirme Hareketleri ve Programı

Vücut geliştirme, insanlar artık daha yaygın bir şekilde önem göstermeye başlamıştır. Vücut geliştirmek için bilinçli egzersizler ve bilinçli bir beslenme ile sağlıklı olarak fit bir görünüme sahip olabilirsiniz. Bu yazımızda sizler için sağlıklı ve bilinçli olarak vücut geliştirmek için detaylı bir şekilde bilgiler vereceğiz. Her insanın vücut dengesi farklı olacağından sizler her ihtimale karşı doktorunuza başvurmalısınız.

Vücut Geliştirme İçin Birinci Adım Protein Tüketmek

Kas gelişimi için protein tüketmek oldukça önemli bir kuraldır. Vücut ağırlığınızın bir kilogram başına yaklaşık iki gram protein tüketmelisiniz. Protein tüketirken doğru bir şekilde protein almak oldukça önemlidir. Az yağlı et, hindi, az yağlı kıyma balığın her çeşidi fakat özellikle somon balığı, tavuk göğsü, yumurtanın akı, protein tozları, yağsız süt ve süt ürünleri gibi proteini bol fakat yağsız yiyecekleri tercih etmeniz gerekir.

Vücut Geliştirme İçin İkinci Adım Karbonhidrat Tüketmek

Vücut geliştirmek için önemli faktörlerden bir tanesi de karbonhidrat tüketmektir. Karbonhidrat tüketirken de doğru bir şekilde alınması oldukça önemli bir durumdur. Yulaf, tatlı patates, tam buğday ekmeği, tam buğday makarnası, kahverengi pirinç ve kinoa gibi kompleks karbonhidrat alımına büyük önem verilmelidir. Böylece gün boyu kan şekerinizi düzenini sağlar hem de sizi zorlayan antrenmanlarınız için büyük destek sağlanmış olur.

Vücut Geliştirme İçin Üçüncü Adım Sağlıklı Yağlar Tüketmek

Sağlıklı yağlar vücut dengesini koruyarak özellikle kalp ve beyin fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlar. Hormon ve enerji işleyişini düzenler ve vücudun direncini korur. Badem yağı, doğal sızma yağlar, balık yağları, doğal fıstık ezmesi gibi yağlar tüketmenizde fayda vardır.

Vücut Geliştirme İçin Dördüncü Adım Sebze Meyve Tüketmek

Vücut için genel olarak sebze ve meyve tüketimi oldukça önemlidir. Meyve sebzeler mineral, vitamin ve doğal şeker bakımından oldukça zengin bir besin türleridir. Brokoli, taze fasulye, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler doğru bir tercih olacaktır. Doğru meyve tüketimi ise kiraz, greyfurt, muz, yabanmersini, elma gibi meyveleri tercih etmenizde fayda vardır. Meyve tüketimi yaparken çok fazla aşırıya kaçınmamalı çünkü meyve içerisinde doğal şeker olduğundan vücut fazla şeker depolaması yapabilir.

Vücut Geliştirme İçin Beşinci Adım Lifli Gıdalar Tüketmek

Lif içerikli gıdalar vücudun kan şekerini düzenler, dengede tutar ve vücudun yağ yakmasına yardımcı olur. Lif içerikli gıdalar vücut geliştirme için oldukça önemli bir detaydır. Lif içerikli gıdalar vücudun dirençli kalmasına yardımcı olur ve uzun bir süre tok kalmanızı sağlar. Lifsiz gıdaları tüketmektense lif içerikli gıdaları tüketmek hem sağlığınız açısından hem de vücut geliştirme planınız açısından önemli derecede etkisi olacaktır.

Vücut Geliştirme İçin Altıncı Adım Aşırı Derecede Yemek Yemek

Vücut yapmak için aşırı derecede yemek yemek bir işe yaramayacaktır. Bunların yerine düzenli olarak protein ağırlıklı besinler tüketmeniz yeterli olacaktır. İhtiyacınız olanı tüketin ve fazlasını tüketmeyiniz. Çünkü fazlalık olan besinler vücutta yağlanma yapacağından dolayı zararlı olabilir.

Vücut Gelişimi İçin Yedinci Adım Kahvaltıda Besin Tüketimi

Günün ilk öğünü olan kahvaltı vücudumuz için oldukça önemlidir. Çünkü kahvaltı günün ilk yemeği olduğundan ötürü güne dinç olarak başlamamıza yardımcı olur. Tabi ki kahvaltıda tükettiğimiz besinlerde oldukça önemlidir. Kahvaltıda tüketeceğimiz besinler genel olarak protein ağırlıklı olması gerekir ki güne dinç bir şekilde başlayalım. Kahvaltının olmazsa olmazı yumurta biliyorsunuz ki protein kaynağıdır. Kahvaltıda yumurta tüketerek hem gün boyu vücuttaki kan şekerinizi dengelemesini sağlar hem de metabolizmanızın hızlı bir şekilde çalışmasına yardımcı olur. Kahvaltıda karbonhidrat tüketimi de oldukça önemlidir. Çünkü karbonhidrat gün boyu enerjik kalmanız için oldukça önemlidir.

Vücut Geliştirme İçin Sekizinci Adım Antrenman Öncesi Yemek Takviyesi

Antrenman öncesi yemek yemek önemlidir. Fakat sağlıklı besinler tüketmeniz gerekir. Antrenmandan yaklaşık olarak bir saat önce karbonhidrat ağırlıklı beslenerek antrenman sırasında enerjiyi bu şekilde sağlayabilirsiniz. Karbonhidrat tüketimini 50-100 gram arası almayı tercih ediniz. Protein alımı da antrenman için oldukça önemlidir. Kaslarınızı daha iyi bir çalışma temposunu protein alarak sağlayabilirsiniz. Antrenmandan önce 20-30 gram kadar protein tüketmelisiniz.

Vücut Geliştirme İçin Dokuzuncu Adım Antrenman Sonrası Yemek Takviyesi

Antrenman sonra kas inşasını başlatmak için oldukça doğru bir zamanlamadır. Antrenman bittikten yaklaşık otuz dakika sonrası besin takviyesi alımı oldukça önemlidir. Antrenman sırasında hızlı bir şekilde emilip biten proteinler antrenman sonrası proteinleri çabuk bir şekilde alınması gerekir. Çünkü bu durum kas inşasını hazırlar ve daha güçlü kasların oluşmasını sağlar. Antrenmandan sonra 40-50 gram protein alınması önemlidir. Antrenman sonrası protein tüketimi kadar karbonhidrat tüketimi de oldukça önemlidir. 50-100 gram arası karbonhidrat ağırlıklı besinleri tüketmenizde fayda vardır.

Vücut Geliştirme Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Body Vücut Geliştirme

Body Vücut Geliştirme

Popüler İçerikler

Vücut Geliştirme Bayan

Vücut Geliştirme Bayan

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Evde Aletsiz Vücut Geliştirme

Evde Aletsiz Vücut Geliştirme

Bayan Vücut Geliştirme Hareketleri

Bayan Vücut Geliştirme Hareketleri

Zayıflar İçin Vücut Geliştirme Programı

Zayıflar İçin Vücut Geliştirme Programı

Yeni Başlayanlar İçin Vücut Geliştirme Programı

Yeni Başlayanlar İçin Vücut Geliştirme Programı

Vücut Geliştirme Sporu

Vücut Geliştirme Sporu

Güncel

Orta Seviye Vücut Geliştirme Programı

Orta Seviye Vücut Geliştirme Programı

Güncel

Üst Vücut Geliştirme Hareketleri

Üst Vücut Geliştirme Hareketleri

Güncel

Erkek Vücut Geliştirme Egzersizleri

Erkek Vücut Geliştirme Egzersizleri